Antimobbepatruljen
Formål
For at øge trygheden for de yngste elever på skolen, og hjælpe de ældste elever til at blive bedre til at løse konflikter, har vi på skolen indført antimobbepatruljen, som er kendetegnet ved røde eller sorte bånd. De patruljerer i tolv-frikvarteret to og to.
Medlemmer af mobbepatruljen:
Elever fra 7. klasse, 8. klasse og 9. klasse
Lærere:
Gårdvagten har ansvar over antimobbepatruljen
Mobbepatruljens arbejde:
- Igangsætning af leg hos de yngre elever, der har svært ved at komme med i et fællesskab
- Trøste hvis nogen har slået sig eller er kede af det
- Problemknusere ved konflikter
- Sørge for ro og orden ved fællessamlinger
- værksætte oprydning hvor påkrævet
Til jeres orientering
Udgangspunktet for måden mobbepatruljen løser konflikter på er modellen fra ’trin for trin’: ’Når jeg har et problem – løs det trin for trin’, se vedlagte bilag.
Gårdvagtens rolle
Hvis problemerne i skolegården bliver af en sådan karakter, at en voksen er påkrævet, SKAL gårdvagten stå til rådighed og støtte op omkring antimobbepatruljen.
Det er en god ide at man som gårdvagt er ekstra opmærksom på specielt de ældste elever, da der her har været problemer med drillerier, i forhold til antimobbepatruljens arbejde.